אזרח לבנון משווק קנאביס רפואי בישראל וחבר בארגון המאשים את ישראל ברצח־עם

וואדי צ'מאס, אזרח לבנון ובעלים של חברת קנאביס רפואי דרום אפריקנית המשווקת את מוצריה בישראל, הינו חבר בכיר בארגון IHRC הטוען כי ישראל מבצעת "רצח עם" בעזה. כלפי הארגון והעומד בראשו יש גם טענות לעבירות לכאורה. מאבק משפטי מתנהל סביב רווחי מכירת הקנאביס של החברה בישראל

וואדי צ’מאס (Wadih Chammas), אזרח לבנון ותושב דרום־אפריקה, שהינו הבעלים של חברת הקנאביס הדרום־אפריקנית ביוקאן פארמה (לשעבר “טיטי מדיקל”), הוא חבר בכיר בארגון המכנה את עצמו IHRC, שראשיו, המתארים אותו כ”ארגון זכויות אדם”, קוראים לחרם על ישראל וטוענים כי היא מבצעת “פשעי מלחמה” בעזה.

הארגון אף טוען כי הוא נטל על עצמו משימה “ללחוץ על מנהיגי העולם לדרוש מישראל להפסיק את רצח העם בעזה”, ומר צ’מאס, המשמש כביכול כ”שגריר זכויות אדם” של ארגון IHRC, תומך כפי הנראה בעמדה זו, שכן בתגובה לפניית מגזין קנאביס הוא סירב לגנות את ההאשמה החמורה שמטיח הארגון בישראל.

נכון להיום, משווקים בבתי המרקחת בישראל 3 זנים מתוצרת חברת הקנאביס של מר צ’מאס, תחת מותג שנקרא “גרין ליף”, ללא אזכור של שם החברה היצרנית. את הסחורה, במשקל כולל של 500 ק”ג, ייבאה לארץ החברה הישראלית בול פארמה (BOL Pharma) במודל קונסיגנציה, והיא מקודמת כאן בעיקר על ידי פעיל קנאביס ותיק.

וואדי חמאס עם מוחמד שאהיד אמין חאן
בעלי חברת ביוקאן וואדי צ’מאס (מימין) עם ראש ארגון IHRC השנוי במחלוקת מוחמד שאהיד אמין חאן

מעבר לקשר עם מר צ’מאס, שהרקע שלו לא כל־כך ידוע למעט העובדה שהוא מעיד על עצמו כ”מומחה ביהלומים”, ברשת ניתן למצוא טענות חמורות ביותר כלפי הארגון IHRC בו הוא חבר, ובעיקר כלפי מי שעומד בראש הארגון, אזרח פקיסטן בשם מוחמד שאהיד אמין חאן (Mohammad Shahid Amin Khan).

כך למשל, בכמה דיווחים שונים, נטען בין היתר כי מר חאן הוא למעשה מתחזה וכי ארגון זכויות האדם IHRC אותו הוא כביכול מנהל, מזויף. בחלק מהדיווחים הללו אף מופיעות תמונות של מר חאן באזיקים, כאשר נטען שם בין היתר כי הוא נוכל אשר נעצר בפקיסטן בגלל עבירות כלכליות חמורות שונות.

אתר האינטרנט של IHRC (ראשי־תיבות של “International Human Rights Commission”), אמנם נחזה להיות רציני ורשמי, ונושא לוגואים הנדמים להיות דומים לאלו של ארגוני זכויות אדם הקשורים לאו”ם, אך מעיון באתר עולה כי ייתכן שזה לא כך. לראייה, בתגובה לתחקירים לגבי הארגון הזה, האו”ם אף כבר הכחיש כל קשר אליו.

לפי תחקיר שערך בעבר העיתון הלבנוני “דיילי סטאר”, הארגון הזה אף משמש לכאורה כמעין כיסוי לצורך ניפוק דרכונים דיפלומטיים מטעם מדינת גינאה־ביסאו ל”שגרירי זכויות אדם”. אחד ה”שגרירים” של ארגון זה הוא כאמור אותו וואדי צ’מאס, הבעלים הלבנוני של חברת הקנאביס הרפואי הדרום־אפריקנית המשווקת קנאביס בישראל.

בתחקיר אחר של אתר “אפריקן גלוב” נטען כי ייתכן שהדרכונים הדיפלומטיים משמשים גם להברחת יהלומים. בתחקיר נוסף של מערכת החדשות האוסטרלית SBS, נטען כי ארגון IHRC שימש לצורך הזמנת דוגמניות מכל העולם לאירוע “מלכות־יופי” שכלל לא התקיים, ונרמז כי הדבר נעשה אולי לצורך גניבת זהויות.

אחד הפרסומים של בול פארמה למותג "גרין ליף" מבית חברת הקנאביס של צ'מאס
אחד הפרסומים של בול פארמה למותג “גרין ליף” מבית חברת הקנאביס של צ’מאס

העסקה של ביוקאן פארמה עם בול פארמה באה לאחר ניסיון קודם של החברה הדרום אפריקנית להביא קנאביס לישראל באמצעות חברה אחרת – הייבריד גרין גרו בע”מ, בעלת רישיון קונסטרוקטיבי לעיסוק בקנאביס ללא מגע, שבבעלות עו”ד פאדי דניאל. ניסיונות להבין מדוע עסקה זו לא יצאה לפועל, לא צלחו בשלב זה.

בימים האחרונים, לאחר שהיבואנית והמשווקת של הסחורה בישראל, חברת בול פארמה, פתחה בהליכי חדלות פירעון, פנתה ביוקאן פארמה לבית המשפט באמצעות עורכי־דין ישראליים, בדרישה מהשופט לקבוע כי 50% מכל רווח כספי שיגיע ממכירת הסחורה שלה, שחלקה עדיין נמצא במחסני הפצה בישראל, יגיע אליה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר